2013. augusztus 7., szerda

Prológus



Láttatok már a Tescóban, az öblítős polcok előtt tébolyultan ugrabugráló lányt? Nem? Hát akkor pont elkerültetek engem. Mielőtt félreértenétek, gyorsan leszögezem, hogy nem vagyok bolond, és az akciós tisztítószerek sem okoznak különösebb érzelemkitörést nálam. De előfordult már veletek, hogy épp valamilyen tök hétköznapi tevékenység közben történt valami, ami megváltoztatta az egész életeteket? Amikor az egyik pillanatban még azon vacillálsz, hogy a Coccolino vagy a Tomi kerüljön a kosaradba, aztán megcsörren a mobilod, mit sem sejtve felveszed, és megkapod azt a hírt, amire már hónapok, vagy az esetemben inkább évek óta vársz? Nos, ez egy ilyen pillanat volt, de hogy megértsétek, minek is örültem annyira, hogy képes voltam a frászt hozni a többi vásárlóra, ugorjunk egy kicsit vissza az időben…

A nevem Tóth Annaliza, tizenhét éves vagyok, és Budapesten élek a családommal. Mondanám, hogy egy átlagos tinilány vagyok, de azt hiszem, ez nem lenne teljes mértékben igaz. Az egészről igazából apa tehet, aki annak idején meg volt győződve arról, hogy fia fog születni. És ezen az elképzelésén az érkezésem sem sokat változtatott, így amíg a többi kislány babázott, vagy teadélutánt szervezett a barátnőinek, én apával bütyköltem a különböző járműveket, amikor pedig óvodás lettem, egy gokarttal is meglepett. Onnantól kezdve pedig egyenes út vezetett a versenypályákra, amelyeken azóta is a legtöbb időmet töltöm. A kezdeti hobbiból pedig hamar hivatás lett, a családi támogatás, a lelkesedés mellé pedig úgy tűnik, tehetség is társult, így évről-évre újabb és újabb kategóriákban próbálhattam ki magam. És ami korábban csak kisgyerekes ábrándozás volt, az az elmúlt években komoly célkitűzéssé alakult át, a GP2-ben pedig két évet lehúzva és bajnoki címet szerezve világossá vált: Az Isten sem ment meg attól, hogy Forma-1-es pilóta legyek. A kérdés már csak az volt, hogy mikor.

Ez persze így röviden elmondva egyszerűnek tűnik, de az utam egyáltalán nem volt ennyire sima. Kezdetben persze semmilyen problémát nem jelentett, hogy lány vagyok, hiszen a gokartosok között rengeteg van. Azonban minél előrébb léptem a „szamárlétrán” a női versenytársak úgy tünedeztek el, nekem pedig egyre többször kellett harcolnom azért, hogy kivívjam a vetélytársak tiszteletét, vagy meggyőzzem a csapatfőnököket arról, hogy engem válasszanak. Őszintén szólva nem reménykedtem abban, hogy a következő egy-két évben sikerülhet elérnem a célomat, úgy gondoltam, a Forma-1 még nem érett meg arra, hogy a több évtizednyi kihagyás után újra női pilótát szerepeltessen a versenysorozatban. Egy-két szerencsés nőtársamnak sikerült elérnie, legalább egy-egy teszt lehetőséget, Susie Wolff pedig tesztpilóta is lehetett – bár azt kell mondanom, ez inkább a jól sikerült házasságának volt köszönhető.

Az én esetemben azonban az életkorom is „súlyosbító” körülménynek számított, hiszen a jelenlegi sztárok is legalább 19-20 évesek voltak, mire bekerülhettek a legjobbak közé. Épp ezért ért váratlanul, amikor még a nyár folyamán az egyik győzelemmel záruló futamom után a menedzserem megemlítette, hogy úgy tűnik, néhányan érdeklődnek irántam a Forma-1-es csapatok közül. Persze rögtön lehűtötte a lelkesedésemet, ő sem akarta, hogy túlzottan beleéljem magam, ráadásul ekkor még csupán tesztelési lehetőségről volt szó. 

Végül úgy alakult, hogy az augusztusi fiatal pilóták tesztjén valóban a volán mögé ülhettem, de a várakozásaimmal ellentétben nem egy topcsapatnál, csupán a Toro Rossónál. Persze rosszabbat is kifoghattam volna, de borzasztóan frusztrált, hogy nem sikerült a legjobb időt megszereznem. Bár a szerelőktől és mérnököktől nagyon sok dicséretet kaptam, mégis keserű szájízzel távoztam. Hiába tudtam, hogy nagyon fontos volt, hogy megmutathattam, mit tudok, úgy éreztem, képtelen leszek élvezni a GP2-ben való versenyzést azután, hogy egy Forma 1-es autót vezettem. Azért szerencsére a menedzserem és a családom össze tudott kanalazni a következő futamomra, amit meg is nyertem.

Aztán véget ért a szezonunk, a Forma-1-ben pedig megkezdődtek az átigazolások, bár a bajnokságból még több futam is hátravolt. A menedzseremmel megbeszéltük, hogy igyekszik megkímélni a csalódástól, a felesleges várakozástól, így én csak annyit tudtam, hogy néhány csapattal folyamatos egyeztetésben van, de megígérte, hogy nekem csak akkor szól, ha valamiben döntést kell hoznom, vagy már valamilyen biztos híre van. És igen, így történt, hogy a Tesco kellős közepén kellett megtudnom, hogy szerződést kaptam a 2014-es szezonra. Még hozzá nem akárhova, hanem a négyszeres világbajnok mellé, a Red Bullba…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése